• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4. posms "Vasaras Kauss" 2020
#16
Vasaras kauss tiešām izvērtās interesants. Īsti konkurenci top aukšgalam nesanāca sastādīt, bet par trešo vietu pacīnijāmies, diemžel Bučinskas izrādijās ātrāks - nopietni pielicis ātrumā kopš pavasara kausa. Mēģināju vēl noturēt pozīciju uzreiz aiz viņa, kas kopvērtējumā dotu vienādu punktu skaitu, bet tad pēkšņi otrajā aplī izšāva Augustonis un iekārtojās starp mums, plūs vēl Bučinskas iespridzina Power stage un rezultātā jāatvadās no trešās vietas kopvērtējumā.

Te neliels video no SS2

  Reply
#17
Hello!

Is the organising of RBRLV rallies done? Haven't seen any news in weeks..
  Reply
#18
Pēdējā posma oficiālie rezultāti / Last event official results - http://forums.rbr.lv/attachment.php?aid=75

Oficiālie kopvērtējum rezultāti pēc noslēdzošā posma. / Overall standing after last event - http://forums.rbr.lv/attachment.php?aid=67

Plašāks raksts par posma noslēgumu kā arī katru klases čempioniem tiks publicēts rīt. / More info about the last event actions and each class champions will be published tomorrow.
  Reply
#19
Hahh, zbis, top 10 tomēr iebraucu Big Grin pēc vairāk kā 10 gadu pauzes... Iiihaaaaa Smile
  Reply
#20
Gaidot Latvijas Virtuālā Rallija kausa startu, piedāvājam atskatīties uz aizvadīto Vasaras kausu, kas nupat kā noslēdzies ar aizraujošām cīņām katrā no ieskaites grupām. Vasaras kausa formāts ļoti līdzinājās jau pārbaudītajam Pavasara kausa formātam, bet būtiskākās pārmaiņas tika veiktas ieskaišu klasēs. Vasaras kausā savu nupat izcīnīto titulu 4WD klasē nācās aizstāvēt Rihardam Maspānam, kurš izrādījās ātrākais un meistarīgākais Pavasara kausa izcīņā. Tāda pati atbildības nasta tika uzticēta 2WD čempionam Tomam Ķinēnam, taču Historic klase tika aizstāta ar RWD automobiļu klasi, līdz ar to Historic klases pārstāvjiem ar Lauri Ermansonu priekšgalā bija jāizvēlas, kādus spēkratus skrūvēt un gatavot Vasaras kausa startam.

Vasaras kausa organizatori bija paveikuši lielisku darbu, par ko liecināja 1.posma dalībnieku skaita rekords (41). Skaļākais no vārdiem dalībnieku sarakstā - visiem labi zināmais Nikolajs Grjazins, un, pasteidzoties notikumiem pa priekšu, pačukstēšu, ka viņš šo ralliju nespēja uzvarēt, kas liecina par konkurences nopietnību. Nu tad 3, 2, 1 un aiziet!! Rallijs uzreiz iesākās ar ļoti sarežģītu 10,3km garu ātrumposmu, kurā iezīmējās gan līderu saraksts, gan ne tik veiksmīgo braucēju grupiņa - 9 avarējušas ekipāžas jau pašā sākumā. Starp 4WD līderiem jau pieminētais Nikolajs Grjazins, kurš atzīst, ka iesācis ralliju ļoti mierīgi. Interesanti, kāds būs turpinājums, jo divi kaimiņvalstu piloti – Gabriel Simson un Arunas Gylys - ir pamanījušies iekrāt astoņu sekunžu pārsvaru jau rallija ievadā. Ātrākais latviešu braucējs rallija ievadā ir Raivo Dabiņš, kurš spējis uzrādīt gandrīz identisku rezultātu kā Grjazins. Starp 2WD braucējiem ralliju vislabāk ir iesācis Uldis Vizulis, kuram turpat netālu seko Kristaps Pucens un Mārtiņš Jaunzems. Nedaudz lēnāk ralliju iesācis klases Pavasara kausa ieguvējs Toms Ķinēns, bet sagaidāms, ka Toms pamodīsies, un ātrums neizpaliks. Tikmēr jaunizveidotajā RWD klasē tempu noteikt pieteicies Viesturs Priede ar Opel Ascona, kurš pēc dopa pavēstīja, ka izjūtot spiedienu un centīšoties tikt galā ar satraukumu. Ar tādu pašu automobīli Viesturam seko pieredzējušais Elmārs Tikums, kurš finišā priecājas, ka motors izturējis pusi ātrumposma bez radiatora, bet nu gan ir jādomā kā pārbraucienā labot apskādēto opelīti. Kristers Cimdiņš ierindojas uzreiz aiz Elmāra Tikuma, taču ir gatavs izmantot katru konkurenta misēkli.

Turpinājumā 4WD klasē nopietnā cīņā metās Raivo Dabiņš, uzstādot ātrākos laikus SS3 un SS4 ātrumposmos, taču lieliskais sniegums aprāvās SS5, kad negaidīts šķērslis trases malā aizkavēja Raivo vairāk nekā pus minūti, līdz ar to cīņa par uzvaru bija vējā, jo šie konkurenti kļūdas nepiedod. Raivo nedienas ar to nebeidzās, jo pēdējā ātrumposmā pēc viena no tramplīniem mašīna kļuvusi nekontrolējama, kā rezultātā tika piedzīvota avārija. Šo situāciju izmantoja iepriekš minētie - lietuvietis Arunas Gylys un igaunis Gabriel Simson, kuru cīņa bija spraiga no starta līdz pat finišam. Piemēram, pēc SS3 abus sportistus šķīra vien 0,06 sekundes, igaunim atrodoties vadībā, bet SS4 lietuvietis spēja pārņemt vadību un nosargāt to finišam, uzvarot ralliju ar iespaidīgu 3,47 sekunžu pārsvaru. Arunas pēc finiša atzina, ka gājis uz visu banku, bijuši arī vairāki bīstami momenti. Turpretī Gabriels vēlējās uzturēt intrigu, sakot, ka vēl ir kur pielikt un nākamajā posmā būs vēl ātrāks. Trešais 4WD klasē ierindojās Nikolajs Grjazins, zaudējot nieka 12 sekundes. Ātrākais latvietis 4WD ieskaitē bija 6. vietas ieguvējs Lauris Ermansons, kurš palicis uzticīgs savam Ford Escort. 2WD klasē sākot ar SS2 neapturams bija Mārtiņš Jaunzems ar Renault Clio - viņš 3. ātrumposmā pārņēma vadību no Ulda Vizuļa un vairs neatskatījās. Mārtiņš pauda prieku par sasniegto, tajā pašā laikā atzīmējot, ka nākamreiz brauks ātrāk - vīri uzmanieties! Kā jau paredzējām Toms Ķinēns ātri vien pamodās un pabeidza ralliju 2WD ieskaites otrajā vietā. Viņš norāda, ka

pirms Powerstage esot pamainījis regulējumus, kas bijusi milzu kļūda, un bijusi iespēja pabeigt ralliju pāragri vairākkārt. Viss beidzies labi, kā rezultātā Toms aiz sevis atstāja Kristapu Pucenu, kurš par savu sniegumu pirmajā posmā bija visai apmierināts. Visbeidzot RWD klase, kura neizpalika bez drāmas pēdējā dopā. Viesturs Priede bija ātrākais aizmugurējās piedziņas braucējs pirmajos piecos ātrumposmos un iekrāja 26 sekunžu pārsvaru, kas, iespējams, viņu arī iegāza. Priede izvēlējās SS6 netrakot un mierīgi aizbraukt līdz finišam, bet temps izrādījās pārāk vienmuļš, kas novērsa viņa uzmanību, un tas noveda pie avārijas. Lieki piebilst, ka Viesturs pēc šīs kļūdas jutās visai apbēdināts, taču novēlam viņam veiksmi turpmāk, jo ātrums trasē bija atzīstams. Šo kļūdu izmantoja Elmārs Tikums - viņš pamanījās gan izklaidēt skatītājus ar skaistām sānslīdēm, gan pamēroties spēkiem ar priekšpiedziņas braucējiem un nobeigumā arī “paņemt” uzvaru 1. posma RWD ieskaitē. Visiem skaidrs, ka šis braucējs izbauda ralliju, kas ir vēl patīkamāk, ja izdodas uzvarēt! Kā otrais finišu sasniedza Kristers Cimdiņš, zaudējot līderim nepilnas 40 sekundes, bet trešā vieta pienācās Artūram Igaveņam, kurš zaudēja Kristeram vien trīs sekundes. Jāpiebilst, ka labāko trio bija pamanījušies iekrāt pamatīgu pārsvaru pār pārējiem sekotājiem, kurus, sķiet, vajāja dažādas problēmas, jo Vieturs Priede pēc savas avārijas nav noslīdējis zemāk par 4. vietu RWD ieskaitē. Punktus vēl ir pāragri rēķināt, tāpēc uz tikšanos jau pēc divām nedēļām Kurzemē.

Vasaras kausa otrais posms, kurš risinājās gleznainajos un fantastiski ātrajos Kurzemes apkārtnes ceļos, pulcēja vēl neredzētu dalībnieku sastāvu - kopā uz starta izgāja 48 braucēji no Baltijas valstīm, plaši pārstāvēti bija mūsu dienvidu kaimiņi lietuvieši, kuri ieradās 11 ekipāžu sastāvā, savukārt igauņi 5. Visi dalībnieki bija ieradušies baudīt lielisku ralliju ar skaistiem, ātriem un viltīgiem ātrumposmiem. Pirms starta gan diemžēl arī kāda sāpīga ziņa skatītājiem, kā arī pašiem braucējiem - Nikolajs Gryazins šajā nogalē tika izsaukts uz Hyundai rūpnīcas testiem, kas viņam liedza ņemt dalību šajā vasaras kausa posmā. Rallijs iesākās ar īsu ātrumposmu skatītājiem, kuros, kā jau zinām, var vairāk zaudēt nekā iegūt, tāpēc apskatīsim ar kādu noskaņojumu braucēji atgriezās servisa parkā pēc pirmajiem trim veiktajiem ātrumposmiem. Rezultāti vēl arvien bija blīvi, tāpēc braucējos bija jūtama spriedze un nopietna koncentrēšanās, kas atspoguļojās mēdiju darbā – bija visai grūti „izvilkt” no braucējiem kaut ko vairāk par standarta frāzēm. Rallija vadību bija pārņēmis iepriekējā posma uzvarētājs lietuvietis Arunas Gylys, par astoņām sekundēm apsteidzot nevienu citu kā igauni Gabriel Simson, bet turpat arī mūsu vietējie braucēji Ralfs Igaveņš un Raivo Dabiņš. 2WD klasē iespaidīgu ātrumu demonstrēja Toms Ķinēns, kurš servisa parkā mums nodemonstrēja cik viņa Citroen C2 un Kurzemes ceļi ir nesaudzīgi pret auto riepām. 12 sekundes no viņa atpalika Mārtiņš Jaunzems, bet vēl 12 sekundes aiz Mārtiņa divi R2 automobiļu īpašnieki – Kristaps Pucens un Uldis Vizulis. Kaujinieciski Vasaras kausa otro posmu iesāka Matīss Lūkins ar Opel Manta, par nepilnu sekundi apsteidzot ātro Viesturu Priedi. Piecu sekunžu attālumā arī Elmārs Tikums un Artūrs Igaveņš, kuri rallija pirmajā nogrieznī pieļāvuši pa kādai kļūdai sagriežoties trasē. Visā rallija garumā ļoti ātrs bija Rihards Maspāns, taču stenogrammā nesadzirdētais „negriezt” liedza mums Rihardu ieraudzīt rezultātu augšgalā, iespejams, pat Top3, jo iekšmalā bija paslēpusies eglīte, taču Ziemassvētki vēl kādu laiciņu mums japagaida. Bet kas par cīņu par uzvaru rallijā! Par pamatīgu intrigu parūpējās Raivo Dabiņš, kurš pirms pēdējā Powerstage ātrumposma no līdera Arunas atpalika vien 4 ar pusi sekundes un bija gatavs šo deficītu likvidēt. Sekojot rezultātiem tiešsaistē, redzējām, ka ātrumposma vidusdaļā Raivo jau bija atguvis veselas 4!!!sekundes, taču finišā viņu nesagaidām. Vēlāk izrādījās, ka Raivo Dabiņš avarējis pēc neliela tramplīna, kurš, visticamāk, nav bijis viņa pierakstos, jo nav tam bijis gatavs, atrodoties ārmalā, kā rezultātā mašīna nenoturējās uz ceļa un tika nolauzti vairāki koki. Raivo izskatījās sarūgtināts, jo, kā pats atzina, viņa cīņa par titulu bija beigusies. Arunas Gylys bija aukstasinīgs un savu Evo X4 R4 nogādāja līdz finiša līnijai, vēlak gan komentējot, ka arī viņam bijuši karsti mirkļi, bet esot kārtīgi paveicies un viss beidzies laimīgi. Tā par otrā posma uzvarētāju atkal tika kronēts Arunas Gylys, bet otrā vieta atkal pienācās Gabriel Simson, kurš pamanījās nosargāt savu pozīciju, pēdējā dopā padzīvojoties pa pļavu. Ralfs Igaveņš bija ļoti gandarīts par cīņu, un tika atalgots ar trešo vietu. Vien trīs sekundes viņam zaudēja Ignas Augustonis, bet labāko sešinieku noslēdza Lauris Ermansons un Mareks Andrejevs. 2WD klasē visai drošu uzvaru sev nokārtoja Toms Ķinēns, aiz sevis atstājot meistarīgo Mārtiņu Jaunzemu. Šim duetam gandrīz pus minūti zaudēja Uldis Vizulis, kurš bija priecīgs par pieveikto ralliju bez liekām problēmām, kuras viņu vajāja iepriekš. Līdz pēdējam ātrumposmam Uldim bija aizraujoša cīņa par trešo vietu ar Kristapu Pucenu, taču Kristaps tomēr kļūdījās un, kā pats saka, „noķēra kokus nevis Uldi”. Avārija gan nemaksāja daudz – Kristaps Pucens sasniedza finišu un saglabāja savu 4.vietu klasē. Aiz viņiem piektās vietas ieguvējs Jankus Eimantas un sestās vietas ieguvējs Krists Kliemanis. Visbeidzot, RWD klase, bet kas tad te?? Labāko trijnieks rallija finišā iebraucis vienas sekundes robežās! Braucēju emocijas pēc finiša vien ir tā vērtas, lai izprastu, kas darījās trasē un braucēju galvās veicot SS6 Powerstage. Pirmo vietu RWD izdevās izcīnīt Vieturam Priedem, kurš gan tam negribēja ticēt, jo bija padzīvojies pa grāvjiem, taču ar viņa sniegumu pietika, lai par 0,47 sekundēm apsteigtu Matīsu Lūkinu. Trešā vieta un Powerstage 3 punkti pienācās Elmāram Tikumam, kurš bija ātrākais noslēdzošajā ātrumposmā, bet līdz otrajai vietai finišā pietrūka vien 0,67 sekundes. Arī ceturtā vieta ierindojās turpat līdzās – Atūrs Igaveņš zaudēja pirmajam trijniekam nepilnas sešas sekundes un pateicās konkurentiem par aizraujošo cīņu. Piekto vietu izcīnīja Atis Līcis, bet sesto – Voldemārs Kalve.

Biķernieku autosporta trase pie sevis uzņēma Vasaras kausa trešo posmu, kas nozīmēja, ka sportistiem būs jamēro spēki uz asfalta seguma. Biķerniekos kā līderis ieradās Arunas Gylys ar iekrātiem maksimālajiem 66 punktiem, kuram sekoja Gabriel Simson ar 50 punktiem un Ignas Augustonis ar 37 punktiem. 2WD klasē divi piloti ieradās ar identisku punktu skaitu – 59. Tie bija Toms Ķinēns un Mārtiņš Jaunzems, bet viņu tuvākajam sekotājam Kristapam Pucenam bija iekrāti 40 punkti. Pēc drāmas RWD klasē kopvērtējuma sadalījums izskatījās šādi – pirmais Elmārs Tikums ar 57 punktiem, otrais Viesturs Priede ar 50 punktiem, bet trešais Matīss Lūkins ar 43 punktiem. Turpat arī Artūrs Igaveņš viena punkta attālumā no Matīsa.

Jau pirmais dops sniedza gan sportistiem, gan skatītājiem zināmu intrigu – vai Arunas Gylys spēs atgūties pēc neveiksmes, SS1 finišējot 37.vietā absolūti 20 sekundes aiz līdera un sava nopietnākā konkurenta Gabriel Simson? Nākošais nozīmīgais notikums 4WD ieskaitē atgadījās SS3, kad finišā vairs nesagaidījām kopvērtējuma trešās vietas īpašnieku Ignas Augustoni, kurš avarēja, kļūdoties ļoti ātrā trases sekcijā. Tikmēr rezultātu tabulas augšgalā varējām manīt dažus labi zināmus, bet iepriekš Vasaras kausā ēnā palikušus braucējus kā Kristaps Ušvils un Klaudas Bučinskas. Savu iespēju beidzot izmantoja Rihards Maspāns ralliju pabeidzot otrajā pozīcijā, tikai 5 sekundes atpaliekot no rallija uzvarētāja Gabriel Simson. Rihards gan atzina, ka cīņa bijusi ļoti aizraujoša, bet braucot vēl ātrāk, viņš ralliju varētu pabeigt priekšlaicīgi, tāpēc ir labi kā ir. Atzīstamu stabilitāti demostrēja Ralfs Igaveņš un izcīnīja vēl vienu trešo vietu Vasaras kausā. Atlika rast atbildi uz jautājumu, vai Arunas Gylys spēs atgūties un cik augstu viņš uzkāps. Ceturtā pozīcija – lietuvietis Klaudas Bučinskas, piektā – Kristaps Ušvils. Ar paša spēkiem un konkurentu „palīdzību” Arunas spēja pacelties līdz sestajai pozīcijai finišā. Viņa komentārs par rallijā piedzīvoto: „tas, ko izdarīju SS1 bija muļķīgi un pēc tam kļuvu nervozs un pieļāvu vēl vairākas kļūdas divos nākošajos ātrumposmos”. Rezultātā par kopvērtējuma līderi kļuva Gabriel Simson par diviem punktiem apsteidzot Arunas Gylys. Ir vērts piebilst, ka cīņa par čempiona titulu palikusi tieši so divi braucēju starpā, jo tuvākais sekotājs Lauris Ermansons no līdera atpaliek veselus 38 punktus.

2WD klasē neiztika bez līderu neveiksmēm. Tā, piemēram, Toms Ķinēns SS5 ieslīdēja grāvī, un, kā vēlāk komentēja šo negadījumu, mašīna pat esot aizdegusies. Bet pievērsīsimies vairāk pozitīvajam – Kristaps Pucens, nomainījis savu automobili pret nedaudz jaudīgāku priekšpiedziņas Citroen C2, iesaistījās nopietnā cīņā ar Mārtiņu Jaunzemu. Šajā cīņā viņam gan nācās piekāpties, bet otro vietu klasē viņš izcīnīja, līderim zaudējot 22 sekundes. Trešo vietu izcīnīja Krists Kliemanis ar Ford Fiesta R2 automobili. Pēc neveiksmīgā posma Biķerniekos Toms Ķinēns sev nopietni sarežgīja situāciju kopvērtējuma tabulā, jo atpalika no Mārtiņa par 18 punktiem, kurus atspēlēt bez konkurenta palīdzības būs praktiski neiespējami.

Drāma arī šoreiz RWD klasē, bet šoreiz nedaudz savādākā izskatā. Varētu teikt, ka cīņā iesaistījās tiesneši, par kuru lēmumiem gan labāk nespriedīsim un nemanipulēsim. Veiksmīgākais Biķerniekos izrādījās Matīss Lūkins, kurš veiksmīgi izvairījies no sodiem un konkurentiem „iekabinājis” nepilnu minūti, kas šajā ieskaitē ir nepieredzēti. Artūrs Igaveņš varēja būt apmierīnāts, jo RWD klasē viņš virs galvas varēja celt kausu par izcīnīto otro vietu Biķerniekos, un nopietnu iesaistīšanos cīņā par uzvaru kopvērtējumā. Elmārs Tikums tika pie trešās vietas, bet tā kā viņš bija viens no sodu saņēmējiem, tad nevarētu teikt, ka Elmārs bija diez cik apmierināts. Punktu sadalījums kopvērtejumā pēc trim posmiem – Elmārs Tikums (78), Matīss Lūkins (76), Artūrs Igaveņš (68), Viesturs Priede (67). Starp šiem četriem pilotiem tiks noskaidrots RWD čempions, lai gan Viesturs Priede pēc avārijas izteicās, ka nu ir par vienu pretendentu uz čempionāta uzvaru mazāk....Redzēsim!

Un klāt ir arī noslēdzošais Vasras kausa posms, kas solās būs ne mazāk aizraujošs un intriģējošs. Visi noteikti gaida kā atrisināsies Gylys un Simson cīņa par 4WD čempiona titulu, kā arī, kurš RWD braucējs tiks pie galvenās balvas – apmaksātas dalības Minirallijā „Rauna”. Tāpēc ilgi nekavēsimies un metīsimies iekšā pedējā posma notikumos.

Arunas Gylys un Gabriel Simson ralliju iesāk tieši tā bijām gaidījuši – abus braucējus šķir vien 0,41 sekunde, un šādu cīņu sagaidām arī turpinājumā. Svarīgi pieminēt, ka jau pirmajā ātrumposmā neveiksmi piedzīvoja ātrais igauņu braucējs Mario Jalak, kurš noteikti būtu iesaistījies cīņā par uzvaru rallijā, līdz ar to arī punktu sadalē. Tuvākais sekotājs SS1 šiem meistariem ir Kristaps Ušvils – viņš ir apņēmies parādīt savu patieso ātrumu. SS2 visi trīs iepriekš minēti braucēji sabrauc vienā sekundē, un intriga turpinās. BET SS3 nāk ar negaidītu pavērsienu – Gabriel Simson padzīvojies ārpus trases un zaudējis vērtīgas 42 sekundes. Tikmēr Arunas Gylys pēc atrumposma finiša stāsta, kā viņam vairākās vietās ļoti paveicies,un ir jūtams, ka arī viņš iet uz visu banku. Un seko nākamais pavērsiens...Gabriel Simson pēc SS3 pavestījis, ka Arunas Gylys ir pelnījis uzvaru čempionātā, bet tiesneši nesagaida Simson uz SS4 starta. Mums tā arī neizdevās noskaidrot iemeslus, bet Gabriel Simson bija izstājies no rallija un cīņas par titulu. Arunas Gylys atlika finišēt ralliju bez starpgadījumiem, ko viņš arī paveica. Pēč finiša viņš pateicās organizatoriem par lieliski noorganizēto vasaras sezonu un vēlēja veiksmi pārējiem. 20 sekundes līderim  zaudēja Kristaps Ušvils, kura sejā varējām vērot neviltotu prieku par izdevušos ralliju. Kristaps cerēja, ka viņa veikums būs pietiekams, lai varētu uzkāpt uz kāda no goda pjedestāla pakāpieniem. Kristapam Ušvilam finišā sekoja vēl divi lietuvieši Klaudas Bučinskas un Ignas Augustonis.

Jau iepriekš minējām, ka 2WD klasē apdraudēt līdera pozīcijas būs ļoti sarežģīti, ņemot vērā 18 punktu starpību, kas būtu Tomam Ķinēnam jāatgūst. SS2 Tomam visai pāragrs rallija finišs, aizķerot iekšmalā paslēpušos koku un sabojājot savu spēkratu. Cīņa vairs turpinājās tikai par Vasaras kausa 4.posma uzvarētāja godu. Šajā cīniņā iesaistījās Mārtiņš Jaunzems, Uldis Vizulis un Kristaps Pucens, līdz SS5 Mārtiņš Jaunzems kļūdījās un kādu brīdi uzkavējās vienā no grāvjiem un tika ārā tikai ar skatītāju palīdzību. Arī Kristaps Pucens avarēja tieši šajā viltīgajā ātrumposmā, un Uldis Vizulis varēja netraucēti sasniegt rallija finišu un uzvaru 2WD ieskaitē. Viņam gan bija līdzīgas problēmas, kā Viesturam Priedem Vasaras kausa pirmajā posmā, kad, atslābinoties un samazinot tempu, radās vēl lielākas problēmas. Uldim gan izdevās ar tām veiksmīgi tikt galā.

Pēc lielās balvas trasē devās RWD braucēji. Vispirms Artūrs Igaveņš izstājās no cīņas par titulu, neizejot uz starta. Arī pārējiem vadošajiem RWD braucējiem bija dažādas problēmas – Elmārs Tikums brauca ar svešu Opelīti, Viesturam Priedem un Matīsam Lūkinam ievērojams laika trūkums un došanās trasē bez nekāda treniņa. Pirmajā servisa parkā pēc veiktiem diviem ātrumposmiem kā līderis ieradās Viesturs, no kura nepilnas četras sekundes atpalika Matīss. Turpinājumā abiem censoņiem kļūdas SS4, atduroties pret kokiem un ceļmalas stabiņiem, rezultātā viņu starpā pēc SS4 vien 0,68 sekundes. Elmārs šīs neveiksmes nav izmantojis, jo atpaliek 20 sekundes no vadošā divnieka. SS5 klasē ātrākais Matīss, Viesturs viņam zaudē 0,64, un nu abu starpā ir vien 0,04 sekundes! Kas par cīņu! SS6 tiek pieveikts ar 0,48 sekunžu starpību Vieturam par labu. SS7 Powerstage Matīss Lūkins devās pēc papildu punktiem, taču trasē sagriezās un zaudēja vērtīgās sekundes. Viesturs Priede uzvarēja gan Powerstage, gan Vasaras kausa 4. posmu, bet vai ar to būs pietiekami, lai kļūtu par RWD čempionu? Atis Līcis ar Lada VFTS izcīnīja 3.vietu RWD, kas sarežģīja Elmāra Tikuma situāciju, jo viņš ralliju pabeidza 4.vietā un izcīnot papildu 2 punktus par Powerstage. Gaidām oficiālo paziņojumu.

Oficiālais paziņojums ir publicēts un varam apsveikt katras klases čempionus! 4WD Vasaras kausa čempions Arunas Gylys! Godpilnajā otrajā vietā Gabriel Simson, bet trešais – Klaudas Bučinskas.

2WD Vasaras kausa čempions Mārtiņš Jaunzems! Godpilnajā otrajā vietā Toms Ķinēns, trešais – Kristaps Pucens.

2WD labākais Rookie - Kliemanis Krists

RWD Vasaras kausa čempions un Minirallija „Rauna” dalībnieks Viesturs Priede! Godpilnajā otrajā vietā Matīss Lūkins, trešais – Elmārs Tikums.

Raksta avots - https://www.rbr.lv/sezona-2020/vasaras-kauss/
Raksta autors Vizulis Uldis, Paldies! Cool  

Paldies visiem dalībniekiem, kā arī mūsu galvenajiem atbalstītājiem Millers Motorsport, ASRT un DFactory, kā arī visiem pārējiem, kas iesaistījušies un palīdzējuši, lai pasākums spētu pilnvērtīgi notikties.

Kā arī gaidam komentārus no Viestura par viņa izcīnito balvu un pieredzi Minirallija posmā. Smile
  Reply
#21
Viestur, kaa gaja?
  Reply
#22
Sorry par tik novēlotu atsauksmi, pēc minirallija posma sanāca diez gan aizņemtas pāris nedēļas. Tad nu tagad izpaudīšos nedaudz garākā tekstā..

Kopumā mums gāja ļoti labi! Man un stūrmanim pasākums patika un āķis lūpā noteikti ir. MILZĪGS paldies Kristapam Ābelem, kas palīdzēja gan ar padomiem vairāku nedēļu garumā, gan ar tehnikas sagatavošanu, gan ar stūrmaņa apmācībām vēl tikai dienu pirms paša minirallija starta... - bez Tevis, vecīt, mums būtu diez gan "jautri" gājis Big Grin Liels Paldies arī Kārlim (CAT) un Andrim par aizlienētajām ķiverēm - bez tām mūs uz starta nelaistu Big Grin Nu un protams arī paldies minirallija organizatoriem Millers Motorsport par foršo pasākumu un sponsorēto balvu, paldies Raivo un RBR.LV ka spēja šādu balvu izkārtot un paldies D-Factory par sponsorēto apdrošināšanu man un stūrmanim!

Vēl pirms Vasaras kausa izcīņas sākuma zināju, ka ar savu ielas Subaru negribētu stāties uz minirallija starta, jo tas vienkārši ir pārāk zems un nav tam būvēts... bet nu nospriedu, ka izredzes uzvarēt šī kausa galveno balvu tā pat nav lielas un "tad jau redzēs, kad pienāks tuvāk". Kad sapratu, ka balva tomēr ir novinnēta un pēc pusotras (or so) nedēļas jābrauc minirallijā - pirmā un galvenā problēma bija, ka NAV ar ko braukt, jo pat mans ielas Subaru nebija braucams - šamējais pa tām karstajām dienām, bija izdomājis sākt pārkarst un spļaudīt antifrīzu (kā vēlāk izrādījās - radiators bija nofinišējis). Bonusā vēl bija tieši Līgo svētku nedēļa, kad tas pats Taimeris, protams, nestrādāja, kas nozīmēja, ka remonts Subāram nespīdēja vēl kādu laiku.

Uzrunāju n-tos draugus/paziņas/kolēģus, kas būtu ieinteresēti pagāzt minirallijā (biju gatavs kaut par stūrmani piesēsties blakus) - visiem bija atrunas un iemesli nebraukt. Un pa lielam jau skaidrs un saprotams, nevar vainot. Ja Tavs auto nav tam būvēts, tad negribās pa tām špūrēm viņu dzīt. Noskatīju arī vienu veco labo Volvo 940 iekš ss.com - domāju pieskrūvēšu aizsargpannu, izgāzīšu vienu miniralliju un tad pārvērtīšu par projektauto. Tas diemžēl (vai par laimi) beigās netika nopirkts, jo bija tik ļoti sapuvis, ka diez vai miniralliju izdzīvotu vienā gabalā, nerunājot par kaut kādu projektu pēc tam nākotnē Big Grin

Trešdien, četras dienas pirms minirallija starta, bija beidzot uzzināta problēma manam auto (beigts radiators), BET - tas nebija uz vietas, Latvijā, lai varētu uzreiz nomainīt. Tātad jāpasūta un jāgaida. Taimeris jau uzreiz teica, lai ar to auto nerēķinos, jo iespēja, ka līdz piektdienai atnāks radiators un paspēs nomainīt - maza. Piektdien pēcpusdienā, pēc plkst. 15:00, noskaidroju, ka radiators nav tomēr atnācis un man attiecīgi nav ar ko stāties uz starta Sad

Paspēju jau sagruzīties, atzvanīt uz RLM, ka aizsargpannu tomēr nevajadzēs un gandrīz jau arī piezvanīju Mārim no Millers Motorsport, lai atsauktu savu dalību... bet tad pēkšņi, plkst. 16:34 (piektdienā) atnāca ziņa, ka radiators ir atnācis un Subārs tiek dzīts iekšā boksā, lai to nomainītu un lai es ĀTRI gādāju pannu, ko pieskrūvēt. Tad nu pa galvu, pa kaklu atradu draugu, kas man no Sarkandaugavas var atvest aizsargpannu, kamēr es ātri mēģināju sakārtot apdrošināšanu pie LAFa, kuram darba laiks piektdienā bija atlicis mazāk kā pusstunda. Viss salikās pa plauktiņiem burtiski pēdējā brīdī un tas viss šķita absolūti neticami. Paveicās, ka biju jau pa nedēļu aizbraucis uz FN Servisu pēc jauna fugatiera, jo to gan es vairs nebūtu paspējis tajā piektdienā nopirkt.

Sestdiena pavadīta izbraukājot visu Rīgu krustām šķērsām - uzlikti mazāki diski ar vairāk gumiju un ziemas runflat riepām, sakomplektētas visas lietas, ko vajag paņemt līdzi uz Raunu, nolīmēta priekšējā bufera apakšējā mala ar "magaivereni", lai kaut nedaudz pasargātu krāsu... kā arī, protams, pats galvenais - aizbraucām pie Kristapa ciemos, lai iemāca manai jaunajai stūrmanei viņas pienākumus. Viss veiksmīgi un pēc tik pat kā negulētas nakts - svētdienas rītā jau braucam uz Raunu.

Mērķis šajā posmā bija tikai viens - neko nesalauzt mašīnai braucot pa tām vājprātīgajām špūrēm. Tāda tad arī bija tā braukšana - super lēna un piesardzīga. Startēju kā aptuveni simtais auto, kad trase jau, protams, bija izārdīta. Un attiecīgi pirms katra rotera sanāca principā apstāties, lai meklētu labāko trajektoriju mērķim "neko nesalauzt", kamēr braucu cauri tām špūrēm. Papildus špūrēm vēl bija vietām izrakti milzīgi akmeņi. Vienu tādu akmeni, rotera špūrē, jau pirmajā dopā arī noķēru ar riteni. Bija super nepatīkami dzirdēt to skaņu, bet paveicās, ka vismaz riepa un disks vesels (vai vismaz spēja aizbraukt līdz finišam un vēl atpakaļ līdz Rīgai). Tas, ja neskaita visas tās reizes, kad vēders Subāram šļūca pa zemi, bija arī nepatīkamākais brīdis no "neko nesalauzt" viedokļa.

Toties nepatīkamākais brīdis no visa svētdienas pasākuma kopumā bija, kad SS4 laikā - Blūms, šī minirallija ātrākā ekipāža (vai vismaz uzvarētājs), mani (šī minirallija lēnāko ekipāžu Big Grin ) noķēra trasē un pat fiziski apdzina. Ņemot vērā, ka man Subāram aizmugures logs bija aizmests ciet ar dubļiem es pat nepamanīju, ka Blūms mani ir noķēris līdz brīdim, kad viņš jau ar savu Evo gāja plakaniski man garām. Super bīstams moments, ar rallijkrosa elementiem, kam nekādā gadījumā nevajadzēja notikt, bet tomēr pateicoties tiesnešu kasjakam un apstākļu sakritībai - tas notika. Baigi dusmīgs neesmu, jo visi sveiki un veseli tikām mājās, kā arī logi un lampas netika izdauzītas ar tiem akmeņiem, kas lidoja no Blūma.. Pieņemu, ka Blūms arī ļoti dusmīgs nebija, jo ralliju tik un tā beigās izdevās uzvarēt.. bet nu tas nemaina to, cik bēdīgi tas viss tomēr varēja beigties. Organizatoriem jau šo situāciju izklāstīju sīkāk, kā arī saņēmu skaidrojumu no viņu puses - viss ir OK un ticu/ceru, ka nākotnē nekas tāds vairs neatkārtosies Smile 

Pāris atziņas īsumā:

1. rallijs patiesībā ir tās pāris nedēļas pirms Tu stājies uz starta. Kad Tu meklē detaļas, meklē auto. Tās negulētās naktis fiškojot kas/kā/ko... Pasākums svētdienā uz grants ceļiem jau ir atpūta Big Grin

2. Lai kā viņiem gribētos stāstīt, ka minirallijā var braukt ar ielas (ģimenes) auto - tā nav. Lai minirallijā varētu braukt, tam ir nepieciešams speciāli gatavots auto. Aizsargpanna ir pats minimums, ja vispār grib redzēt finišu. Mans auto izdzīvoja un par to esmu laimīgs, bet otreiz es nekādā gadījumā to auto nelikšu grants trasē, kur pirms manis ir bijuši 100+ citi slimnieki Big Grin

3. Pasākums ir SUPER! Kā jau teicu - āķis lūpā abiem un jau šobrīd ģimenes budžets tiek pārskatīts un pārplānots tā, lai autoparku papildinātu vēl viens dzelzis, ko gatavot tieši šādiem pasākumiem. Tā kā noteikti atgriezīsimies, tikai jau ar kaut ko piemērotu šādiem ceļiem. Vai arī, ja šosezon būs kāds asfalta rallijs - varbūt vēlreiz to pašu Subāru padzenāšu tam piemērotākos apstākļos.

PALDIES! Un te viens foto no pasākuma, kur var redzēt to, kā es "muku" prom no špūrēm - tiklīdz no rotera ārā, tā arī pirmais uzdevums - tikt ārā no tās špūres, lai Subāram grīdu saudzētu Big Grin :

[Image: 107530059_3175411679178072_5103280392193...e=5F378B7A]
  Reply
#23
Super, ka tiki līdz finišam.
Pasākums tiešām attīstās ļoti labi un dalībnieku skaits tikai to pierāda. Cerams, ka vēl kādreiz LAF Sak piekritīs arī manai otrai idejai - par tikai vasaras riepu izmantošanu (labāk saglabāsies ceļš). Par dopu garumu jau runāju 5 gadus atpakaļ. Līdz Igaunijas rahvarallim gan mums ir ko vēl augt, it īpaši dopu konfigurācijas ziņā. Šobrīd tāda roteru gonka vien ir. Pa lielam jaudas stends uz grunts. Ar 110 zs Vazu jau ir ļoti grūti, ja ne pat neiespējami 1600 klasē cīnīties par 1. vietu. Bet ar 110zs pietiek, lai nogrieztu pusass stieni, tāds bija mans finišs PS4 vidū, bet tā kā bloķis man var teikt 100% tad līdz dopa finišam tikām. Tālāk gan vairs nestartējām, pārāk gari pārbraucieni, kas būtu nogalinājuši mūsu kārbu.
  Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)